[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xman750
    Rider
    • 2011
    • 322

    #51
    jak już jesteśmy w temacie skrzyń biegów to posiadam skrzynię GGU (ponoć chyba najdłuższa) którą zakupiłem do O1 (którą chciałem robić na 230KM) no ale że plany mi się pozmieniały i zakupiłem O2 4x4 i ją będę robił to skrzyni muszę się pozbyć zainteresowanych zapraszam na PW

    Komentarz

    • Trigger
      Rider
      • 2012
      • 665

      #52
      Witam.
      Czy ktoś może ma ciekawą alternatywę dla standardowej 5-tki dla silnika 1.9 BXE?
      Włożenie tam 5 biegowej skrzyni przez producenta to istna głupota. Żeby na 5 biegu przy 100 Km/h mieć ok 3 obrotów? Samochód rozkula się nawet do 200 tylko wtedy wchodzi już pod 4 tys. :/
      Czy bawić się z przełożeniem czy szukać 6? Jak tak to gdzie najlepiej?
      O II, 1.9 105KM. Było: BXE 110KM 255Nm Jest: ARL 171KM 348Nm

      Komentarz

      • xman750
        Rider
        • 2011
        • 322

        #53
        Zamieszczone przez Trigger
        Witam.
        Czy ktoś może ma ciekawą alternatywę dla standardowej 5-tki dla silnika 1.9 BXE?
        Włożenie tam 5 biegowej skrzyni przez producenta to istna głupota. Żeby na 5 biegu przy 100 Km/h mieć ok 3 obrotów? Samochód rozkula się nawet do 200 tylko wtedy wchodzi już pod 4 tys. :/
        Czy bawić się z przełożeniem czy szukać 6? Jak tak to gdzie najlepiej?
        hmmm skrzynia GGU z Ibizy ma dłuższe przełożenia poczytaj na necie, akurat mam taką na zbyciu możesz przełozyć całą albo tylko koła 5 biegu. Ze skrzynią 6 sporo roboty będzie ale za to sprzęgło większe wtedy masz

        Komentarz

        • Trigger
          Rider
          • 2012
          • 665

          #54
          Zamieszczone przez xman750
          hmmm skrzynia GGU z Ibizy ma dłuższe przełożenia poczytaj na necie, akurat mam taką na zbyciu możesz przełozyć całą albo tylko koła 5 biegu. Ze skrzynią 6 sporo roboty będzie ale za to sprzęgło większe wtedy masz
          Hmm mam gdzie naprawić samochód ale nie znam miejsca i fachowców co by mi mogli wprowadzić zmiany konstrukcyjne. Na razie skrzynia dycha ale nie wykluczone że i tak to wezmę pod rozwagę. Barierę stanowią tylko koszta jak zwykle
          O II, 1.9 105KM. Było: BXE 110KM 255Nm Jest: ARL 171KM 348Nm

          Komentarz

          • xman750
            Rider
            • 2011
            • 322

            #55
            Zamieszczone przez Trigger
            Zamieszczone przez xman750
            hmmm skrzynia GGU z Ibizy ma dłuższe przełożenia poczytaj na necie, akurat mam taką na zbyciu możesz przełozyć całą albo tylko koła 5 biegu. Ze skrzynią 6 sporo roboty będzie ale za to sprzęgło większe wtedy masz
            Hmm mam gdzie naprawić samochód ale nie znam miejsca i fachowców co by mi mogli wprowadzić zmiany konstrukcyjne. Na razie skrzynia dycha ale nie wykluczone że i tak to wezmę pod rozwagę. Barierę stanowią tylko koszta jak zwykle
            jakie zmiany konstrukcyjne?

            bierzesz ETKę i jedziesz BXE fabrycznie wychodziły ze skrzyniami 6b tak jak moja (co prawda z jednej strony mam przystawkę do haldexu wiec długość półosi jest inna) ale poza tym wszystko inne powinno pasować półpsie przeguby itd. porównaj sobie numery w etce między wersją 6b a 5b i będziesz widział

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #56
              Drążę temat jeszcze, bo piątka u mnie nie jest jeszcze wymieniona. Znalazłem trzy skrzynie MFX, LNJ, MAB z przełożeniem piątki 35/52 czyli 0.67 w nowym Rapidzie i w Fabii.

              Skrzynia o oznaczeniu MAB z Fabii ma identyczne przełożenie główne jak skrzynia LVN w Octavii, tylko w etce nie pasuje mi oznaczenie kół. Notabene synchronizatory piątego biegu są identyczny we wszystkich w/w skrzyniach.

              MFX Załączane 02T31158AQ 35/52
              MFX Stałe 02T311361C 35/52

              LNJ/MAB Załączane 02T31158Q 37/50
              LNJ/MAB Stałe 02T311361C 35/52

              Mógłby ktoś sprawdzić to koło załączane w MAB, dlaczego jest różnica i jest 37/50 a nie 35/52. Błąd w Etce czy co?
              Załączone pliki

              Komentarz

              • krisv
                Classic
                • 2010
                • 11

                #57
                A czy do 1,9 TDI BKC BXE BLS podejdzie skrzynka od 2,0 TDI 6cio biegowa??

                Komentarz

                • pejo
                  Rider
                  • 2010
                  • 286
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #58
                  Kolejna zmiana przełożenia 5 biegu - teraz jest 0.67.
                  Prędkości:
                  130 km/h - troszkę ponad 3200 obr/min
                  140 km/h - 3500 obr/min
                  150 km/h - trochę ponad 3800 obr/min
                  Prędkości brane z licznika cyfrowego z zestawu wskaźników.

                  Jutro postaram się sprawdzić, tak jak poprzednio, prędkości przy 3000 i 4000 obr/min.

                  Jeśli wszystko będzie dobrze to niedługo na sprzedaż będzie przełożenie 0.74.

                  Komentarz

                  • leonn
                    RS
                    • 2011
                    • 2726
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #59
                    Zamieszczone przez pejo
                    teraz jest 0.67
                    Które zębatki założyłeś?

                    Komentarz

                    • pejo
                      Rider
                      • 2010
                      • 286
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #60
                      Zamieszczone przez leonn
                      Zamieszczone przez pejo
                      teraz jest 0.67
                      Które zębatki założyłeś?
                      To mogę powiedzieć dopiero w poniedziałek.

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2726
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #61
                        OK :wink:

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #62
                          Czyli obroty spadly o okolo 500 w stosunku do seryjnych ustawien. W sumie dosc fajnie, bo 3000 obr/min to jest tak dosc optymalnie i pewnie te 120 jest, zamiast 100
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • pejo
                            Rider
                            • 2010
                            • 286
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez pejo
                            Jutro postaram się sprawdzić, tak jak poprzednio, prędkości przy 3000 i 4000 obr/min.
                            3000 obr/min - 121 km/h
                            3200 obr/min - 129 km/h
                            3400 obr/min - 137 km/h
                            3600 obr/min - 144 km/h
                            3800 obr/min - 152 km/h

                            Komentarz

                            • Andrzej.P
                              RS
                              • 2011
                              • 1516
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              Ładnie, porównując do fabrycznej JHT
                              Kod:
                              100 - 3100
                              120 - 3800
                              140 - 4500
                              to o 800rpm niższe obroty.

                              pejo, a jak dynamika?
                              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                              Komentarz

                              • czernobyl
                                L&K
                                • 2008
                                • 1276
                                • Octavia III (5E3)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #65
                                dołączam do pytania kolegi powyżej o dynamikę
                                oraz jeśli można - przy jakiej prędkości jest 1500 / 2000 rpm? chodzi mi o orientacyjną informację, przy jakiej minimalnej prędkości można włożyć V bieg do toczenia się w kolumnie/jechania

                                Komentarz

                                • pejo
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 286
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Zamieszczone przez pejo
                                  teraz jest 0.67
                                  Które zębatki założyłeś?
                                  Założyłem koło 02T311158Q. Nie sprawdzałem liczby zębów ale narazie jeździ. Także prawdopodobnie błąd w ETKA.

                                  [ Dodano: Wto 16 Wrz, 14 13:34 ]
                                  Zamieszczone przez czernobyl
                                  dołączam do pytania kolegi powyżej o dynamikę
                                  oraz jeśli można - przy jakiej prędkości jest 1500 / 2000 rpm? chodzi mi o orientacyjną informację, przy jakiej minimalnej prędkości można włożyć V bieg do toczenia się w kolumnie/jechania
                                  Prędkość przy 1500 obr/min to 60 km/h, a przy 2000 obr/min to ok. 83 km/h.
                                  Zmieniając przełożenia miałem świadomość, że będę musial "ciągnąć" na IV biegu. Jednak jazda po autostradzie 120 km/h aby spalanie było rozsądne denerwowała mnie. Teraz mogę jechać spokojnie 140 km/h, spalanie mniejsze niż przy 120 km/h. W mieście używam IV biegu a poza miastem V bieg wrzucam po przekroczeniu 90 km/h. Po prostu teraz częściej muszę zmieniać biegi, ale na autostradzie nie ciągnę się jak żółw.

                                  Komentarz

                                  • dexter23pl
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 42

                                    #67
                                    koledzy bo temat nagle umarł....
                                    jestem zainteresowany tym modem zmiany koła w skrzyni.
                                    czy do zmiany jest tylko to jedno koło częśc co podał kolega wyżej?
                                    z jakiej skrzyni takei koło pasuje bo cena w aso kosmosssss....

                                    Komentarz

                                    • crom.de
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1545
                                      • Superb II (3T4)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #68
                                      O1 rozumie nie podejdzie pod to?
                                      - Superb
                                      - Panda 1.2

                                      Komentarz

                                      • leonn
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2726
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #69
                                        crom.de, podejdzie ale nie to. Nie wiem jaka masz u siebie skrzynię, ale w DRZ przy przekładni głównej 68/16 = 4,25 piątka miała zębów 37/52, czyli 0,71

                                        U mnie już piątka 0.74 z LEG goni, jak na razie jest OK
                                        Załączone pliki

                                        Komentarz

                                        • hizoku
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 186

                                          #70
                                          leonn, ile kosztuje taka zmiana, części, tylko sama zębatka 5b wymieniona?
                                          4000 obr jest przy prędkości 140, czy 147km/h?
                                          Octavia2 Tour

                                          Komentarz

                                          • pejo
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 286
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #71
                                            Zamieszczone przez leonn
                                            U mnie już piątka 0.74 z LEG goni, jak na razie jest OK
                                            Jak widzę leonn "piątka" dobrze śmiga i wszystko OK.

                                            Komentarz

                                            • navigator
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 583
                                              • Volkswagen

                                              #72
                                              Zamieszczone przez hizoku
                                              4000 obr jest przy prędkości 140, czy 147km/h?
                                              ...147 to wskazania łgarza :szeroki_usmiech 140 to prędkość (z czujnika abs) realna...u mnie też oszukuje o 7 km/h powyżej 100.
                                              >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                              Komentarz

                                              • leonn
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2726
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #73
                                                hizoku,tak tylko zębatki 5b zostały wymienione, cena nowych to tak koło 1tys.pln ja zdobyłem lekko używane to mnie ciut taniej wyszło :P
                                                Zamieszczone przez navigator
                                                ...147 to wskazania łgarza
                                                True :wink:

                                                pejo, tak wszystko gra THX

                                                Powiem, że nie widzę żadnej dziury między 4, a obecną 5, czuć jedynie, że się jednak troche dłużej rozpędza na 5, ale nie staciło nic na mocy przy pokonywaniu wzniesień na autostradzie takich jak np. góra św. Anny czy podjazd pod Balice A4.
                                                Co mnie martwiło bo wszyscy fachowcy z którymi rozmawiałem twierdzili, że pod górę będzie auto słabło i będzie trzeba redukować na 4, a tu jednak okazało się, że nie mieli racji.
                                                Przy 100-130km/h po wciśnięciu gazu auto się zbiera pod górę bez problemu na 5b z tym przełożeniem 0.74.

                                                Komentarz

                                                • pejo
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 286
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #74
                                                  Mam do sprzedania koła 5 biegu z przełożeniem 0.74. Poniżej link do ogłoszenia;

                                                  Komentarz

                                                  • czernobyl
                                                    L&K
                                                    • 2008
                                                    • 1276
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    #75
                                                    jeszcze napiszcie orientacyjnie, ile orientacyjnie kosztuje i trwa operacja wymiany ww. kół V biegu? powoli dojrzewam do upgrade, ale jeszcze nie wiem, czy mnie obecnie stać wersja 0,74 ze zrzutów leonn'a wygląda na idealnie spasowaną "piątkę" do 1.6BSE, przynajmniej jak dla mnie - powyżej 140km/h i tak nie śmigam

                                                    no, i jakby ktoś miał od razu do polecenia mechanika od takiej operacji w Poznaniu lub okolicy to poproszę - nie zostawię przecież do rozgrzebania skrzyni byle komu

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...